Bir Sayfa Seçin

Hizmetlerimiz

TEŞVİK YÖNETİMİ

SER Danışmanlık Türkiye’de tüm teşviklerin bir arada düşünüldüğü ‘Teşvik Yönetimi’ kavramını Türkiye’ye getirmiştir. Bu kapsamda, büyük, orta ve küçük ölçekli tüm firmaları kapsayan, ilgili bakanlık ve kurumlarca ilan edilen güncel teşvik duyurularını takip ederek,

  • Firmaların yatırım ve proje planlarına uygun olarak teşvik yol haritasının oluşturulması,
  • Türkiye’deki tüm devlet desteği ve teşvikler içinden en uygun olanların seçilerek, firmaların bu alanlara yönlendirilmesi,
  • Proje bazlı teşviklerde firmalar için proje hazırlama,
    hizmetleri vermekteyiz..

SER Danışmanlık tarafından verilen hizmet aşağıdaki yol haritası ile belirlenmektedir.

I- ÖN ANALİZ AŞAMASI

  • SER DANIŞMANLIK tarafından aşağıdaki hususlar incelenerek firmada bir ön analiz çalışması yapılır:
    • Şirket bilançosu ve ortaklık yapısı,
    • Personel yapısı,
    • Fiziksel alt yapısı,
    • Ar-Ge, yatırım ve satış – pazarlama bütçeleri,
    • Mevcut yürüttüğü projeler ve yatırımlar,
    • Kısa – orta ve uzun vadede gerçekleştirmeyi planladığı projeler ve yatırım planları

Bu analiz sonucunda bir Teşvik Yol Haritası oluşturulur ve yararlanılabilecek teşvik başlıkları, uygun proje konularıyla birlikte HİZMET ALAN’a bildirilir.

  • HİZMET ALAN ile projenin kapsamı üzerinde anlaşmaya varılır.
  • SER DANIŞMANLIK ile HİZMET ALAN arasında sözleşme imzalanır.

II- PROJE AŞAMASI

  • SER DANIŞMANLIK tarafından sunulan Danışmanlık Hizmeti, SER DANIŞMANLIK ve HİZMET ALAN arasında sözleşmenin imzalanmasından itibaren üç aşamada gerçekleşir.

1-Başvuru süreci

2-Değerlendirme süreci

3-Yürütme süreci

Süreçlerin ilerleyişi/ işleyişi ve SER DANIŞMANLIK tarafından sunulan hizmetin içeriği aşağıdaki gibidir:

 

1-Başvuru süreci

  • Proje ve HİZMET ALAN hakkında bir takım temel bilgiler ve belgeler talep edilir.
  • SER DANIŞMANLIK tarafından projeye atanan Proje Sorumlusuyla birlikte toplantı gerçekleştirilir. Bu toplantıda proje analizi yapılır, gerekirse başvuru sahibinin ön gördüğü proje kurgusunun (içerik + iş planı) revizyonu birlikte yapılır. Ayrıca, bu görüşmede proje maliyet kalemlerinin, ürün satış potansiyelinin, projede görevli personel yetkinliğinin detaylandırılması ve proje için öngörülen iş planının belirtilmesi başvuru sahibinden istenir. Toplantılar projenin durumuna göre birkaç defa tekrarlanır.
  • Bu toplantılarda alınan bilgilerle proje dosyası SER DANIŞMANLIK tarafından hazırlanmaya başlanır, proje dosyasının tamamlanmasının akabinde son revizyon çalışmaları SER DANIŞMANLIK ve HİZMET ALAN’ın birlikte çalışmasıyla gerçekleştirilir.
  • Tamamlanan proje dosyası ilgili teşvik kurumunun istediği formatta ilgili kuruma SER DANIŞMANLIK tarafından gönderilir.

     2-Değerlendirme süreci

  • Teşvik kurumu öncelikle projenin program hedeflerine uygun olup olmadığına karar verir.
  • Kurum tarafından değerlendirme süreçleri başlatılır. Bu değerlendirme süreçlerinde Teşvik kurumu tarafından sunum talep edilmesi halinde sunum dosyası SER DANIŞMANLIK danışmanlığında hazırlanarak, ilgili sunum HİZMET ALAN tarafından gerçekleştirilir.
  • Değerlendirme süreçleri sonunda teşvik kurumu tarafından uygun görülen projeler yürütme aşamasına geçer.

    3-Yürütme süreci

  • Yürütme aşamasının başlangıcında SER DANIŞMANLIK tarafından HİZMET ALAN’ın ilgili personelinden oluşan proje ekibine yürütme eğitimi verilir.
  • Yürütme aşamasında maksimum 3 aylık periyotlarda SER DANIŞMANLIK’la HİZMET ALAN arasında takip görüşmeleri gerçekleştirilir.
  • Teşvik kurumunun talep ettiği dönemlerde mali ve teknik ara raporlar, gerekli bilgi ve belgeler HİZMET ALAN’dan alınarak, SER DANIŞMANLIK tarafından hazırlanır.
  • Ara raporların teşvik kurumuna sunulmasından sonraki takibi SER DANIŞMANLIK tarafından gerçekleştirilir.
  • Ara raporların değerlendirme sürecinde yine sunum istenmesi halinde HİZMET ALAN tarafından gerçekleştirilir.
  • Proje bitiminde Proje Sonuç Raporu, HİZMET ALAN’dan gerekli bilgiler alınarak, SER DANIŞMANLIK tarafından hazırlanır.
  • SER DANIŞMANLIK tarafından sunulan hizmet, HİZMET ALAN’ın Teşvik Kurumundan alacağı son ödeme ve teşvik kurumunun karar yazısı (Kurul Karar Yazısı / Projenin başarı ile tamamlandığına dair yazı) HİZMET ALAN’a ulaşana kadar devam eder.

NOT: SER DANIŞMANLIK tarafından sunulacak hizmet sürecinde; teşvik kurumuna iletilecek proje dosyası teslim süresi, teşvik kurumu tarafından sonuçların açıklanma süresi, projenin tamamlanma süresi gibi süreler teşvik kurumunun başvurulan program ile ilgili ilan ettiği kısıtlar dahilinde olup, programa göre farklılık gösterebilmektedir.

TEŞVİK YÖNETİMİ

SER Danışmanlık Türkiye’de tüm teşviklerin bir arada düşünüldüğü ‘Teşvik Yönetimi’ kavramını Türkiye’ye getirmiştir. Bu kapsamda, büyük, orta ve küçük ölçekli tüm firmaları kapsayan, ilgili bakanlık ve kurumlarca ilan edilen güncel teşvik duyurularını takip ederek,

  • Firmaların yatırım ve proje planlarına uygun olarak teşvik yol haritasının oluşturulması,
  • Türkiye’deki tüm devlet desteği ve teşvikler içinden en uygun olanların seçilerek, firmaların bu alanlara yönlendirilmesi,
  • Proje bazlı teşviklerde firmalar için proje hazırlama,
    hizmetleri vermekteyiz..

SER Danışmanlık tarafından verilen hizmet aşağıdaki yol haritası ile belirlenmektedir.

I- ÖN ANALİZ AŞAMASI

  • SER DANIŞMANLIK tarafından aşağıdaki hususlar incelenerek firmada bir ön analiz çalışması yapılır:
    • Şirket bilançosu ve ortaklık yapısı,
    • Personel yapısı,
    • Fiziksel alt yapısı,
    • Ar-Ge, yatırım ve satış – pazarlama bütçeleri,
    • Mevcut yürüttüğü projeler ve yatırımlar,
    • Kısa – orta ve uzun vadede gerçekleştirmeyi planladığı projeler ve yatırım planları

Bu analiz sonucunda bir Teşvik Yol Haritası oluşturulur ve yararlanılabilecek teşvik başlıkları, uygun proje konularıyla birlikte HİZMET ALAN’a bildirilir.

  • HİZMET ALAN ile projenin kapsamı üzerinde anlaşmaya varılır.
  • SER DANIŞMANLIK ile HİZMET ALAN arasında sözleşme imzalanır.

II- PROJE AŞAMASI

  • SER DANIŞMANLIK tarafından sunulan Danışmanlık Hizmeti, SER DANIŞMANLIK ve HİZMET ALAN arasında sözleşmenin imzalanmasından itibaren üç aşamada gerçekleşir.

1-Başvuru süreci

2-Değerlendirme süreci

3-Yürütme süreci

Süreçlerin ilerleyişi/ işleyişi ve SER DANIŞMANLIK tarafından sunulan hizmetin içeriği aşağıdaki gibidir:

 

1-Başvuru süreci

  • Proje ve HİZMET ALAN hakkında bir takım temel bilgiler ve belgeler talep edilir.
  • SER DANIŞMANLIK tarafından projeye atanan Proje Sorumlusuyla birlikte toplantı gerçekleştirilir. Bu toplantıda proje analizi yapılır, gerekirse başvuru sahibinin ön gördüğü proje kurgusunun (içerik + iş planı) revizyonu birlikte yapılır. Ayrıca, bu görüşmede proje maliyet kalemlerinin, ürün satış potansiyelinin, projede görevli personel yetkinliğinin detaylandırılması ve proje için öngörülen iş planının belirtilmesi başvuru sahibinden istenir. Toplantılar projenin durumuna göre birkaç defa tekrarlanır.
  • Bu toplantılarda alınan bilgilerle proje dosyası SER DANIŞMANLIK tarafından hazırlanmaya başlanır, proje dosyasının tamamlanmasının akabinde son revizyon çalışmaları SER DANIŞMANLIK ve HİZMET ALAN’ın birlikte çalışmasıyla gerçekleştirilir.
  • Tamamlanan proje dosyası ilgili teşvik kurumunun istediği formatta ilgili kuruma SER DANIŞMANLIK tarafından gönderilir.

     2-Değerlendirme süreci

  • Teşvik kurumu öncelikle projenin program hedeflerine uygun olup olmadığına karar verir.
  • Kurum tarafından değerlendirme süreçleri başlatılır. Bu değerlendirme süreçlerinde Teşvik kurumu tarafından sunum talep edilmesi halinde sunum dosyası SER DANIŞMANLIK danışmanlığında hazırlanarak, ilgili sunum HİZMET ALAN tarafından gerçekleştirilir.
  • Değerlendirme süreçleri sonunda teşvik kurumu tarafından uygun görülen projeler yürütme aşamasına geçer.

    3-Yürütme süreci

  • Yürütme aşamasının başlangıcında SER DANIŞMANLIK tarafından HİZMET ALAN’ın ilgili personelinden oluşan proje ekibine yürütme eğitimi verilir.
  • Yürütme aşamasında maksimum 3 aylık periyotlarda SER DANIŞMANLIK’la HİZMET ALAN arasında takip görüşmeleri gerçekleştirilir.
  • Teşvik kurumunun talep ettiği dönemlerde mali ve teknik ara raporlar, gerekli bilgi ve belgeler HİZMET ALAN’dan alınarak, SER DANIŞMANLIK tarafından hazırlanır.
  • Ara raporların teşvik kurumuna sunulmasından sonraki takibi SER DANIŞMANLIK tarafından gerçekleştirilir.
  • Ara raporların değerlendirme sürecinde yine sunum istenmesi halinde HİZMET ALAN tarafından gerçekleştirilir.
  • Proje bitiminde Proje Sonuç Raporu, HİZMET ALAN’dan gerekli bilgiler alınarak, SER DANIŞMANLIK tarafından hazırlanır.
  • SER DANIŞMANLIK tarafından sunulan hizmet, HİZMET ALAN’ın Teşvik Kurumundan alacağı son ödeme ve teşvik kurumunun karar yazısı (Kurul Karar Yazısı / Projenin başarı ile tamamlandığına dair yazı) HİZMET ALAN’a ulaşana kadar devam eder.

NOT: SER DANIŞMANLIK tarafından sunulacak hizmet sürecinde; teşvik kurumuna iletilecek proje dosyası teslim süresi, teşvik kurumu tarafından sonuçların açıklanma süresi, projenin tamamlanma süresi gibi süreler teşvik kurumunun başvurulan program ile ilgili ilan ettiği kısıtlar dahilinde olup, programa göre farklılık gösterebilmektedir.